انواع فرم ساز شیرپوینت

وقتی می‌خواهید در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو شوید یا ایمیل جدیدی برای خودتان درست کنید، بدون اینکه بدانید، در حال استفاده از شیرپوینت هستید. فرم ثبت‌نام ایمیل نوعی فرم شیرپوینت است. فرم‌های شیرپوینت مایکروسافت صفحه‌های وب یا اپلکیشن‌هایی هستند که به شما اجازۀ ورود اطلاعات را می‌دهند.

این اطلاعات برای تحلیل و پردازش استفاده می‌شوند. فرم‌های شیرپوینت مثل نگهبانان اطلاعات هستند و آن‌ها از شما مراقبت می‌کنند. بنابراین، هنگام استفاده از فرم‌سازهای شیرپوینت می‌توانید مطمئن باشید که تمام اطلاعات دقت لازم را دارند. در این مطلب راجع به انواع فرم ساز شیرپوینت و ویژگی‌های آن‌ها صحبت می‌کنیم.

فرم‌ساز شیرپوینت چیست؟

فرم‌سازهای شیرپوینت ابزاری فوق‌العاده برای مدیریت هستند. با استفاده از این ابزار می‌توانید داده‌های مختلف را پردازش کرده و با اهداف گوناگون از این اطلاعات استفاده کنید. در یک صفحۀ نمایش شیرپوینت، بخش‌های مختلفی وجود دارد.

در هر کدام از این بخش‌ها می‌توانید اطلاعاتی مثل نام، نام خانوادگی، آدرس، ایمیل، تلفن همراه و غیره را وارد کنید. این فرم‌ها برای راحتی فرایندهای کاری درست شده‌اند و روند انجام کارها را سازمان‌دهی می‌کنند. با استفاده از انواع فرم ساز شیرپوینت، دقت کار افزایش پیدا می‌کند و اطلاعات نادرست هم در فرم وجود ندارد.

کاربرد فرم ساز شیرپوینت

هرجایی که به واردکردن اطلاعات نیاز داشته باشد، می‌توانید از شیرپوینت استفاده کند. به بیان دیگر، حد و مرزی برای کاربرد انواع فرم ساز شیرپوینت وجود ندارد. ساخت فرم‌های نظرسنجی یکی از کاربردهای متداول این نرم‌افزار است.

شما می‌توانید از انواع فرم ساز شیرپوینت برای ساخت فرم و انتشار آن در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
کاربرها هم می‌توانند با استفاده از لینک نظرسنجی، فرم شما را پر کنند. فرم‌سازهای شیرپوینت در فرایندهای تجاری داخل سازمان هم کاربرد دارند. مثلاً می‌توانید مدیریت کالاهای موجود در انبار و تعداد هر کالا را در شیرپوینت انجام دهید. ساخت تقویم شمسی کاری، لیست وظایف، گردش کارها و مدیریت اسناد از دیگر کاربردهای فرم ساز شیرپوینت است.

آشنایی با انواع فرم ساز شیرپوینت

هر کدام از فرم‌سازها قابلیت‌های گوناگونی دارند و شما با توجه به نیاز و انتظارات‌ خودتان از فرم‌ساز، باید نرم‌افزار موردنظر خودتان را انتخاب کنید. در ادامه، فرم‌سازهای مختلف شیرپوینت را معرفی می‌کنیم.

فرم ساز اینفوپث (Infopath)

وقتی که پلت‌فرم تحت وب شیرپوینت را نصب می‌کنید، می‌توانید از این فرم به‌صورت رایگان استفاده کنید. با استفاده از این فرم ساز می‌توانید فرم‌های ساده مثل پیگیری جزئیات هزینه و دارایی سازمان، فرم پیگیری سفرهای کاری، مستندسازی جلسه‌ها و لیست‌بندی صورت‌جلسه و فرم بررسی پیشرفت اعضای تیم بسازید؛ بنابراین امکان ساخت فرم‌های پیچیده در اینفوپث وجود ندارد.

مزایای فرم‌ساز اینفوپث

اینفوپث در فرمت XML از داده‌های شما محافظت می‌کند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید از هر مرورگری به اطلاعات دسترسی پیدا کنید. این فرم‌ساز به ابزارهای کنترل‌کننده‌ای مثل Master و detail دسترسی دارد و می‌تواند املاء متن موجود در فرم‌ساز را کنترل کند.

معایب فرم ساز ایفوپث

این فرم‌ساز از دیتاگریدها پشتیبانی نمی‌کند و امکان ترسیم Work Flow ندارد. همچنین، محدودیت‌های موجود در اینفوپث هم گزارش‌گیری را کمی سخت‌ می‌کند. از آن‌جایی که این فرم‌ساز با فرمت XML کار می‌کند، با مرورگرهای قدیمی سازگار نیست و در صورتی که اطلاعات زیادی داشته باشید، سرعت کار کم می‌شود. در نهایت، اگر می‌خواهید فرم‌های پیچیده بسازید، نمی‌توانید از این فرم‌ساز استفاده کنید.

فرم‌ساز نینتکس NINTEX

فرم‌ساز نینتکس به شما اجازه می‌دهد که فرم‌های فرایند و گردش کار بسازید. این فرم‌ساز قدرت و دقت بالایی دارد و برای مدیریت کارهای مختلف استفاده می‌شود. فرایند ساز نینتکس به دانش کدنویسی احتیاجی ندارد.

ویژگی‌های فرم‌ساز نینتکس

نینتکس با تمام نرم‌افزارهای آفیس و وب‌سرویس‌ها سازگاری کامل دارد و محیطش ساده است. از این فرم‌ساز می‌توانید در تمام مرورگرها و دستگاه‌های مختلف استفاده کنید و فرم‌های گردش کار پیچیده را به راحتی بسازید.

اگر نرم‌افزارهای SQL Server, Active Directory, Biz Talk و CRM دارید، نینتکس با تمام این‌ها یکپارچه است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نرم‌افزار نینتکس به اسکایپ متصل می‌شود و می‌تواند پیام فوری برای کاربرها بفرستد. در صورتی که به فایل پشتیبان نیاز داشته باشید، می‌توانید فایل را با فرمت NWF تهیه کنید. علاوه‌بر این، امکان دریافت اطلاعات و تاییده‌های مختلف هم در فرم‌ساز نینتکس وجود دارد. این فرایندساز یک محیط طراحی Work flow در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توانید فرایندهای پیچیده را طراحی کنید.

فرم ساز BPC Power

بین انواع فرم ساز شیرپوینت، فرم‌ساز BPC Power یکی از بهترین‌ها است. این فرم‌ساز به شما اجازه می‌دهد که چندین لیست را در یک فرم بسازید. فرم‌ساز BPC سرعت بالایی دارد و در کمترین زمان تغییرها را پیاده‌سازی می‌کند.

مزایای فرم‌ساز BPC

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این فرم‌ساز استفاده از داده‌های موجود در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در فرم است. مثلا اگر در وب‌سرویس‌ها، محتواهای خارجی، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون، اطلاعاتی دارید، می‌توانید از آن به‌طور مستقیم در فرم استفاده کنید. در فرم‌ساز BPC می‌توانید تاریخ شمسی یا میلادی را به دلخواه انتخاب کرده و فرم‌ها را سفارشی‌سازی‌ کنید.

فیلد محاسباتی پیشرفته، انتقال آسان فرم‌های طراحی‌شده، درگ و دراپ پیشرفته و برگه‌ها و بخش‌های مختلف در فرم‌ها از دیگر مزایای فرم ساز BPC است. همچنین، وجود کنترل های متنوعی از جمله اسلایدر، کنترل‌های دکمه، List and Form، People Picker، Lookup Picker، DataGrid، DocumentGrid و Progress Bar به ساخت فرم‌های کاربرپسند با فرم‌ساز BPC کمک می‌کند.

چگونه از فرم‌ساز BPC استفاده کنید؟

برای استفاده از این فرم‌ساز به لایسنس آن احتیاج دارید. ما در شرکت ساقه علاوه‌بر ارائه لایسنس این نرم‌افزار، آموزش‌های مربوط به نحوۀ استفاده از آن را هم ارائه می‌دهیم. متخصصان شرکت هم خدمات مربوط به نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی را انجام می‌دهند.

بعد از خرید لایسنس و نصب برنامه، امکان ساخت انواع فرم‌ها با فرمت‌های مختلف وجود دارد. اگر می‌خواهید فرمول‌نویسی پیچیده انجام دهید، کافی است فیلدهای محاسباتی را پیاده‌سازی کنید. فرم‌ها با کدنویسی سفارشی‌‌سازی می‌شوند و فرم‌های مستر-دیتیل هم قابل طراحی هستند.

کارکردن با فرم ساز BPC با درگ اند دراپ به راحتی انجام می‌شود. می‌توانید ستون‌های اطلاعاتی و کنترل‌ها با کشیدن به صفحۀ گزارش منتقل کنید.

فرم‌سازهای شیرپوینت راه‌حلی برای کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از فرم‌سازهای شیرپوینت می‌توانند فرایندهای کاری را به صورت خودکار با حداقل خطا انجام دهند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع فرم ساز شیرپوینت آشنا کرده و بهترین و کامل‌ترین آن را معرفی کنیم. امیدواریم با مقایسه شیرپوینت‌های معرفی‌شده بتوانید، بهترین فرم‌ها را برای کسب‌وکار خودتان بسازید.

عضویت در خبرنامه
شیرپوینت پای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *