سیستم اطلاعات مدیریت پروژه PMIS

مدیریت پروژه با شیرپوینت : راه حل‌های شیرپوینت برای نیازهای منحصر به فرد صنعت شما

صنعت ساخت و ساز در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده و از فناوری‌های جدید در جهت بهبود عملکرد و دریافت نتایج بهتر استفاده کرده است. شیرپوینت یکی از ابزارهای کاربردی و محبوب شرکت مایکروسافت است و از شیرپوینت در صنعت ساخت و ساز برای مدیریت و اجرای پروژه‌ها به صورت هوشمند و امن استفاده می‌شود.

سیستم‌ اطلاعاتی مدیریت پروژه یا PMIS از گذشته تا امروز در بسیاری از شرکت‌های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. اما امروزه نسخه سنتی این سیستم‌ها نمی‌تواند به طور کامل نیازهای مدیریت پروژه را رفع کند. حالا مایکروسافت شیرپوینت برنامه‌ریزی، سفارشی‌سازی، همکاری، تخمین و خودکارسازی فرآیندها را بسیار تسهیل کرده است و کاملا از سایر برنامه‌های سنتی مدیریت پروژه کاربردی‌تر و قدرتمندتر است.

چالش های سیستم اطلاعات مدیریت پروژه  (PMIS)

مدیران شرکت‌های ساختمانی معمولا هنگام استفاده از PMIS سنتی با چالش‌های زیر روبرو هستند:

  • عدم پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی منبع‌باز
  • عدم استانداردسازی
  • عدم پشتیبانی از چندین زبان یا چندین ارز
  • عدم امکان سفارشی‌سازی
  • عدم یکپارچگی با سیستم‌های ERP

همه این مشکلات موجب کاهش سرعت و بهره‌وری می‌شود. برای خروج از این بن‌بست راه‌حل ما، شیرپوینت است. با مایکروسافت شیرپوینت مدیران شرکت‌های ساختمانی می‌توانند فرآیندها را ساده‌تر کنند و با افزایش همکاری و ارتباطات سازمانی، بهره‌وری و کارآیی را ارتقا دهند.

شیرپوینت در صنعت ساخت و ساز : چرا باید از شیرپوینت به عنوان یک سیستم اطلاعات مدیریت پروژه استفاده کنیم؟

شیرپوینت به دلایل زیر یک سیستم عالی برای مدیریت پروژه در صنعت ساخت و ساز است:

امنیت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیرپوینت، امنیت بالای آن است. مدیران پروژه می‌توانند گروه‌ها، سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند و سپس سطح دسترسی کارکنان و گروه‌های افراد را به هر بخش از اسناد و اطلاعات موجود در شیرپوینت، محدود و مشخص نمایند. بنابراین کارمندان بدون مجوز نمی‌توانند به اطلاعات حیاتی پروژه‌ها دسترسی داشته باشند.

ادغام و یکپارچگی

شیرپوینت این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از گردش کار، فرآیندهای تجاری به صورت خودکار به یکدیگر متصل شوند. علاوه بر این می‌توان نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف را با شیرپوینت ادغام کرد و به صورت یکپارچه از آن برای امور مختلف استفاده نمود.

ابزارهای گزارش‌دهی پیشرفته

با استفاده از شیرپوینت و ابزارهایی مانند BI یا هوش تجاری، می‌توانید به راحتی داده‌ها را بررسی و آنالیز کنید. کاربران شیرپوینت می‌توانند نمودارها و گزارش‌های مختلف پیشرفته طراحی کنند و به سادگی وضعیت هر پروژه را به صورت تصویری مشاهده نمایند.

امکان سفارشی‌سازی

شیرپوینت بسیار منعطف است. بنابراین هر شرکتی با توجه به رویکردها و اهداف خود می‌تواند پروژه‌ها را به صورت سفارشی‌شده روی شیرپوینت پیاده‌سازی کند. بنابراین می‌توان در شیرپوینت داشبوردهای شخصی سفارشی ایجاد کرد و نحوه زمان‌بندی، برآورد هزینه و برنامه‌ریزی‌های مربوط به مدیریت پروژه‌ را به صورت خاص طراحی و اجرا نمود.

مدیریت کارآمد اسناد

شیرپوینت یک راه‌حل کاربردی برای جمع‌آوری و مدیریت اسناد و اطلاعات است. در شرکت‌های بزرگ حجم داده‌ها بسیار زیاد است و مدیران باید به این اطلاعات در هر زمان و موقعیتی دسترسی داشته باشند. شیرپوینت این امکان را به سادگی برای کاربران فراهم کرده است.

امکان استفاده از اینترانت و اکسترانت

یکی از نکات مثبت شیرپوینت، امکان استفاده از پرتال داخلی (اینترانت) و پرتال خارجی (اکسترانت) است. این پلتفرم یک محیط کار دیجیتال ایجاد می‌کند و کارمندان می‌توانند با یکدیگر و یا با افراد خارج از شرکت از طریق اینترانت و اکسترانت ارتباط برقرار کنند. بنابراین به اشتراک‌گذاری اطلاعات، همکاری تیمی، تسریع هماهنگی‌ها، نظارت بر عملکرد کارمندان و به طور کلی بهره‌وری سازمان به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

ویژگی هایPMIS در شیرپوینت

شیرپوینت امکاناتی را که مدیران پروژه‌های ساختمانی به آن نیاز دارند، فراهم کرده است. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگار با تلفن همراه و تبلت
  • امکان ایجاد و استفاده از امضای دیجیتال
  • پشتیبانی چند زبانه
  • پشتیبانی از ترجمه‌های مختلف زبانی

همین حالا شروع کنید

در این مطلب به بررسی کاربرد شیرپوینت در صنعت ساخت و ساز و مدیریت پروژه پرداختیم. شیرپوینت پای به مشاغل مختلف برای مهاجرت به شیرپوینت، توسعه شیرپوینت و استفاده از خدمات و محصولات مبتنی بر شیرپوینت، مشاوره ارائه می‌کند و با تکیه بر مهندسین متخصص خود مسیر پیشرفت کسب و کارها را هموار می‌سازد.

می‌توانید همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شیرپوینت پای تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه
شیرپوینت پای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *