کاربرد شیرپوینت در امور مالی و بانکی

در بخش مربوط به امور مالی و بانکداری، همه چیز حول محور داده‌ها می‌چرخد. بانک‌ها روزانه با حجم زیادی از اطلاعات روبرو هستند که برای ارائه خدمات باید به درستی آن‌ها را دسته‌بندی و ذخیره کنند. هر بانکی یک سیستم سلسله مراتبی دقیق و یک جریان مداوم از داده‌ها دارد. در همین راستا بسیاری از بانک‌ها و یا دپارتمان‌های مالی و یا بخش فروش شرکت‌ها از شیرپوینت برای مدیریت داده‌ها به صورت امن استفاده می‌کنند. مایکروسافت شیرپوینت امکان دسترسی به فرم‌ها و مستندات، جستجوی فایل‌ها، سازمان‌دهی اطلاعات، به‌روزرسانی محتوا و تهیه گزارش‌های دقیق را برای صنایع فعال در حوزه امور مالی و بانکی فراهم می‌کند. در این مقاله به بررسی کاربرد شیرپوینت در امور مالی می‌پردازیم و این به سوال پاسخ می‌دهیم که شیرپوینت چگونه به یک تیم فروش یا تیم مالی، برای حسابداری، پیش‌بینی امور، مدیریت مالی، خودکارسازی فرآیندها و گزارش‌دهی کمک می‌کند؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

شیرپوینت چگونه به یک تیم مالی کمک می‌کند؟

مایکروسافت شیرپوینت یک ابزار قدرتمند تجاری است که به افزایش سودآوری، تسهیل همکاری‌ها، تسریع امور و تصمیم‌گیری‌های صحیح مالی کمک به‌سزایی می‌کند. شیرپوینت گزینه مناسبی برای ارتباط کارمندان با مشتریان، بررسی سوابق افراد، نظارت بر برنامه‌ها و انجام مکاتبات اداری است.

ایجاد یک پلتفرم یکپارچه برای تسهیل امور

هر سازمانی از پلتفرم‌ها و برنامه‌های متعدد برای رفع نیازهای سازمانی خود استفاده می‌کند. معمولا یکی از مشکلات رایج سازمان‌ها، عدم یکپارچگی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای آن‌ها است. این امر کار جستجو و بازیابی داده‌ها و یا جابجایی اطلاعات را دشوار می‌سازد و ممکن است هزینه‌های هنگفتی نیز برای سازمان ایجاد کند.

در همین راستا امروزه بسیاری از کسب و کارها از شیرپوینت برای متحد و یکپارچه کردن برنامه‌های مختلف در یک پلتفرم استفاده می‌کنند. به این ترتیب امکان جستجوی داده‌ها، ذخیره‌سازی ایمن اطلاعات، استفاده از هوش تجاری برای تصمیم‌گیری، خودکارسازی فرآیندها و گردش‌های کاری و تعامل سازمانی کارمندان، از طریق یک پلتفرم مشترک فراهم می‌شود. این امکانات موجب رشد بهره‌وری و کارایی سازمان می‌شود و سرعت ارائه خدمات را افزایش می‌دهد.

حسابداری و برنامه‌ریزی بودجه

شیرپوینت امکان برنامه‌ریزی و کنترل بودجه، پیش‌بینی و تکمیل گزارش‌های مالی، تدوین جداول زمانی و مهلت‌های پرداخت یا وصول را به راحتی برای کارکنان فراهم می‌کند.

برنامه‌ریزی بودجه یک فرآیند نسبتا پیچیده است که بخش‌های مختلف مانند خرید، فروش، منابع انسانی، تولید، مدیریت پروژه و زمان انجام آن را شامل می‌شود. با استفاده از شیرپوینت می‌توان کلیه گزارش‌ها را جمع‌آوری کرد و به تصمیم‌گیری‌های صحیحی اتخاذ نمود. علاوه بر این امکان جستجوی اسناد و خودکارسازی فرآیندهایی که به مکاتبات و ارتباطات گروه‌های مختلف وابسته است را نیز فراهم می‌کند.

کار تیمی با استفاده از لیست وظایف شیرپوینت مرتب می‌شود. این فهرست شامل مجموعه‌ای از وظایف صادر شده برای تنظیم بودجه سالانه است که به وسیله شیرپوینت مدیریت می‌شود.

پیش‌بینی و تصمیم‌گیری

با استفاده از شیرپوینت می‌توان به مجموعه‌ای از اطلاعات سازماندهی شده و منسجم دسترسی داشت. شیرپوینت یک موتور جستجوی قدرتمند نیز دارد که امکان بازیابی اطلاعات را فراهم می‌کند. افزون بر این، می‌توان از داده‌ها و وضعیت شرکت گزارش‌های استاندار یا سفارشی‌شده دریافت کرد که دید خوبی نسبت به شرایط فراهم می‌کند و پیش‌بینی و تصمیم‌گیری‌ در مورد امور مالی را تسهیل می‌کند.

گزارش‌نویسی

شیرپوینت مجموعه کامل و متنوعی از خدمات را برای تهیه گزارش ارائه می‌کند. شیرپوینت ابزار دقیقی برای نمایش نمودارهای ساده، سه بعدی و گزارش‌های محوری قدرتمند است. گزارش‌ها به صورت لحظه‌ای هستند و همیشه تصاویر واقعی از وضعیت فعلی شرکت فراهم می‌کند.

بهبود گردش کار داخلی با شیرپوینت

از طریق مایکروسافت شیرپوینت، اعضای تیم می‌توانند بهتر و ساده‌تر با یکدیگر تعامل داشته باشند و اسناد خود را به اشتراک‌ بگذارند. ادارات مالی و بخش فروش شرکت‌ها معمولا در بازار رقابتی سخت تلاش می‌کنند تا مشتریان بیشتر و سود بالاتری کسب کنند. با استفاده از شیرپوینت، فعالیت‌های تیمی تسهیل و تسریع می‌شود که به صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری منتهی می‌گردد.

ارائه خدمات برتر به مشتریان با شیرپوینت

با استفاده از شیرپوینت، فرآیندهای تجاری و مالی ساده‌ می‌شود. در پی تسهیل امور، تیم مالی وقت بیشتری خواهد داشت تا خدمات باکیفیت‌تری به مشتریان ارائه کند. همین موضوع در درازمدت موجب جلب رضایت مشتریان می‌شود و به تیم مالی کمک می‌کند تا چند پله بالاتر از سایر رقبای خود بایستد.

تیم خود را با شیرپوینت سازنده‌تر کنید

در این مقاله به بررسی کاربرد شیرپوینت در امور مالی، بانکی و بخش فروش پرداختیم. بدون شک مزایای شیرپوینت به موارد ذکر شده در این مطلب محدود نمی‌شود. به طور کلی راه‌حل‌های سفارشی شیرپوینت به بخش‌های مالی کمک می‌کند تا خدمات بهتری ارائه کنند و در بازار رقابتی این روزها، پیشی بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شیرپوینت و یا دریافت خدمات حرفه‌ای، همین حالا با مهندسین متخصص ما در شیرپوینت پای تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه
شیرپوینت پای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *