شیرپوینت در شرکت های نرم افزاری

مایکروسافت شیرپوینت یک ابزار بسیار محبوب و کاربردی است که در صنایع و بخش‌های مختلف سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کسب و کارهای کوچکی که کمتر از ۲۵ کارمند دارند تا شرکت‌هایی با بیش از هزاران کارمند از شیرپوینت استفاده می‌کنند. یکی از صنایعی که بیشترین میزان استفاده را از شیرپوینت دارد، کسب و کارهای فعال در حوزه نرم‌ افزار هستند. شرکت‌های نرم‌افزاری از شیرپوینت به شکل‌های مختلف بهره می‌برند؛ گاهی از آن در جهت تولید و توسعه محصولات نرم‌ افزاری و گاهی نیز در جهت سامان‌دهی به امور داخلی سازمان استفاده می‌نمایند.

دسترسی ایمن به اطلاعات

تیم‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌توانند با خیال راحت پروژه‌ها، فایل‌ها و اسناد مختلف را در محیط شیرپوینت به صورت خصوصی یا گروهی به اشتراک بگذارند. مهندسین نرم‌افزار می‌توانند به این داده‌ها در هر کجا و هر زمان دسترسی داشته باشند. علاوه بر این می‌توان به کارفرما و افراد خارج از سازمان نیز اجازه داد تا برخی از داده‌های مربوط به پروژه‌های خودشان را در طی کار مشاهده کنند و از روند پیشرفت مطلع شوند.

تسهیل همکاری برای توسعه محصولات

برنامه‌نویسان و کارمندان شرکت‌های نرم‌ افزاری می‌توانند در هر نقطه جغرافیایی از طریق پرتال داخلی شیرپوینت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ویژگی به طور خاص در مورد شرکت‌هایی که کارمندان آن‌ها از شهرها و یا کشورهای مختلف هستند، بسیار کاربردی است. با استفاده از راه‌حل‌های سفارشی شیرپوینت می‌توان گردش‌های کاری و فرآیندهای سازمانی را خودکارسازی کرد و موجب تسریع و تسهیل روند تکمیل پروژه‌ها شد.

مدیریت هم‌زمان چندین پروژه

با استفاده از امکانات شیرپوینت، چندین تیم می‌توانند روی چندین پروژه کار کنند. اعضای تیم‌ها به تاریخچه فایل‌ها دسترسی دارند و تغییرات ایجاد شده در پروژه‌ها به آ‌ن‌ها اعلام می‌شود. بنابراین بازیابی اطلاعات و پیگیری جریان کاری از سوی چندین نفر، به سادگی ممکن خواهد بود. علاوه بر این، در شیرپوینت می‌توان وظایف کارکنان را به طور دقیق مشخص کرد و بر نحوه اجرای آن نیز نظارت نمود. بنابراین هر گونه ابهامی در مورد مسئولیت‌های کارکنان رفع می‌شود و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

یکپارچه‌سازی سازمان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیرپوینت، انعطاف‌پذیری آن است. تیم‌های توسعه نرم‌افزار معمولا وابسته یکدیگر هستند و برای اجرای پروژه‌ها باید همکاری تیمی داشته باشند. از سوی دیگر معمولا در زمان اجرای یک پروژه چندین سهام‌دار، کارفرما، مدیر و ناظر حضور دارد که بر روند پیاده‌سازی، توسعه و نگهداری محصولات نرم‌ افزاری نظارت می‌کنند. همه این موارد در محیط شیرپوینت به راحتی محقق می‌گردد. لازم به ذکر است که شیرپوینت با مجموعه آفیس ۳۶۵ نیز ادغام می‌شود که همین امر پیگیری کارها، برگزاری جلسات و اشتراک‌گذاری داده‌ها را ساده‌تر می‌نماید.

نوبت شماست

مایکروسافت شیرپوینت یک پلتفرم کاربردی و امن برای مدیریت سازمانی و افزایش همکاری تیمی است. این محصول محبوب شرکت مایکروسافت، در طیف گسترده‌ای از کسب و کارها‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع نیازهای سازمانی را به بهترین شکل برطرف می‌نماید.

شرکت‌های نرم‌ افزاری به طور کلی بیشترین استفاده را از شیرپوینت دارند و علاوه بر استفاده از امکانات شیرپوینت برای تکمیل پروژه‌های، با ارائه خدمات و توسعه محصولات مبتنی بر شیرپوینت نیز درآمدزایی می‌کنند.

فراموش نکنید که اگر در زمینه شیرپوینت سوالی دارید، می‌توانید همین حالا با ما در گروه شیرپوینت پای تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه
شیرپوینت پای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *