پلتفرم آموزش مجازی شیرپوینت

یکی از بخش‌هایی که می‌تواند بیشترین استفاده از شیرپوینت داشته باشید، بخش آموزش و پرورش و به طور خاص آموزش مجازی است. شیرپوینت می‌تواند به یک پلتفرم آموزشی پیشرفته و کاملا کاربردی تبدیل شود. پلتفرم آموزش مجازی شیرپوینت امکان انتقال اطلاعات، به ‌اشتراک‌گذاری فایل‌های درسی، نظارت بر عملکرد دانش‌آموزان، افزایش همکاری گروهی کاربران و درک بهتر مفاهیم آموزشی را در یک فضای مدرن و دیجیتال فراهم می‌سازد.

اما شاید بپرسید که شیرپوینت چطور در فضای آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی با کاربردهای پلتفرم آموزش مجازی شیرپوینت در ادامه همراه ما باشید.

شیرپوینت در فضای آموزشی: کاربرد پلتفرم آموزش مجازی شیرپوینت

راه‌اندازی پلتفرم آموزشی شیرپوینت با هزینه اندک و در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر است. در نتیجه موسسات آموزشی قادر خواهند بود که به طور موثر و به شکل مدرن آموزش‌های مجازی خود را به کاربران ارائه کنند. علاوه بر ارتقای دانش افراد و نهادینه شدن آن در ذهن کاربران، مدیران موسسات آموزشی نیز می‌توانند به راحتی از میزان اثربخشی برنامه‌های آموزشی خود اطلاعات و گزارش‌های جامع تهیه کنند و با رفع نقاط ضعف و تقویت نکات مثبت، پلتفرم آموزشی خود را ارتقا و گسترش دهند. برخی از کاربردهای شیرپوینت در محیط آموزشی به شرح زیر است:

ارائه محتوای آموزشی کاربردی و موثر

موسسات آموزشی می‌توانند از شیرپوینت برای ارائه‌ فایل‌های تصویری و ویدئویی استفاده کنند و محتوای آموزشی را به اشکال مختلف تهیه و در پلتفرم آموزشی خود منتشر کنند. برای مثال شیرپوینت به راحتی با ابزارهای Office 365 ادغام می‌شود و به همین دلیل می‌توان محتوای آموزشی را به صورت متن، پاورپوینت، عکس یا فیلم با کاربران به اشتراک گذاشت. علاوه بر این، در شیرپوینت می‌توان همه داده‌ها و فایل‌ها را به صورت متمرکز نگهداری، بازیابی و مدیریت کرد. بنابراین نه تنها مدیران بلکه کاربران نیز می‌توانند به سادگی به فایل‌ها از طریق جستجو و یا فیلتر کردن دسته‌بندی‌ها، دسترسی یابند.

آموزش بر اساس یک استراتژی مدون

با استفاده از شیرپوینت می‌توان محتوای آموزشی را بر اساس تقویم و به صورت منظم و مدون ارائه کرد. علاوه بر این، رویدادهای آموزشی در تقویم ثبت و به کاربران و معلمان نمایش داده می‌شود. بر همین اساس، می‌توان به دوره‌های برگزار شده و تاریخ آن‌ها دسترسی داشت و برای آموزش‌های بعدی نیز برنامه‌ریزی کرد.

نظارت بر کاربران و ارزیابی آن‌ها

مدیران از طریق شیرپوینت می‌توانند بر نحوه عملکرد کاربران نظارت کنند، آن‌ها را در گروه‌های مختلف عضو نمایند، اعلان‌ها و اخبار را به پرتال آن‌ها ارسال نمایند و نوع محتوای آموزشی که به آن‌ها نمایش داده می‌شود را مشخص کنند. علاوه بر این، در پلتفرم آموزشی شیرپوینت امکان ارزیابی و تست کاربران نیز وجود دارد، بنابراین معلمان و مدیران می‌توانند از میزان یادگیری و مطالعه دانش‌آموزان از طریق آزمون‌ها و تست‌های مختلف تشریحی یا چند گزینه‌ای مطلع شوند و نمرات را برای کاربران ارسال کنند. تمام آزمون‌ها، پاسخ‌نامه‌ها و نتایج عملکرد کاربران در هسته مرکزی شیرپوینت ذخیره خواهد شد و می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

بررسی میزان تاثیرگذاری محتوای آموزشی

به کمک ارزیابی‌های مجازی و با گزارش‌گیری و بررسی میزان پیشرفت هر کاربر و هر گروه درسی، می‌توان از میزان تاثیرگذاری پلتفرم آموزشی مطلع شد. بنابراین مدیران می‌توانند از طریق جمع‌آوری و تحلیل این داده‌ها، به نحو بهتری در درازمدت برنامه آموزشی خود را گسترش و ارتقا دهند.

امکان آموزش از راه دور

شیرپوینت به کاربران اجازه می‌دهد در هر موقعیت جغرافیایی، در هر زمان و با هر سیستمی به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند. بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند از راه دور آموزش ببینند. علاوه بر این، دبیران نیز می‌توانند از هر کجا به تکالیف دانش‌آموزان دسترسی داشته باشند و فایل‌های آموزشی را با آن‌ها به اشتراک‌ بگذارند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه استفاده از پلتفرم آموزش مجازی شیرپوینت پرداختیم. لازم به ذکر است که علاوه بر ارائه آموزش توسط معلمان، شیرپوینت امکان دسترسی کامل به اطلاعات آموزشی موجود در پلتفرم را برای کاربران فراهم‌ می‌کند و آن‌ها می‌توانند فایل‌ها را مرور کنند و به صورت خودآموز نیز مطالب را فرا بگیرند.

اگر در زمینه نصب شیرپوینت سوالی دارید و یا به دنبال خدمات، محصولات و راهکارهای سازمانی مبتنی بر شیرپوینت هستید، با مهندسین متخصص ما در شیرپوینت پای تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه
شیرپوینت پای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *